سفارش تبلیغ
صبا ویژن
 






درباره نویسنده
متفرقه - نسل جوان
سخن آشنا
وبلاگی شاد و در عین حال علمی جهت پاسخگویی به سوالات با روشی کاملا جدید
تماس با مدیر نسل جوان


آرشیو وبلاگ
حضرت ختمی مرتبت (ص)
اهل بیت ( علیهم السلام)
مهدویت
احادیث آموزنده
حکایتهای زیبا
نکات مذهبی
سوالات رسیده
انچه باید جوانان بدانند
نوشته های منتخب پارسی بلاگ
میزگردهای منتخب پارسی بلاگ
میزگرد ها
متفرقه
سوالات ازدواج
مقالات
مباحث و سوالات در مورد زنان
حقوق کودک
لطیفه ها
لینک ها
حرف دل
مباحث قرانی
نسل جوان در سایتها و وبلاگهای دیگر
محرم
نماز
آیت الله العظمی بهجت(ره)


لینکهای روزانه
گاهنامه نماز [289]
[آرشیو(1)]


لینک دوستان
جمله های طلایی و مطالب گوناگون
جلوه های عاشورایی
تکنولوژی کامپیوتر

مسافر عاشق
آرامش جاویدان در پرتو آموزه های اسلام
دوزخیان زمین
عاشق دلباخته
امیدزهرا
esperance
شیلو عج الله
گاهنامه نماز
حزب اللهی مدرنیته
14 معصوم
موتور سنگین ... HONDA - SUZUKI ... موتور سنگین
آتش عشق
تا ریشه هست، جوانه باید زد...
خلوت تنهایی
و خدایی که در این نزدیکی است
محمدرضا جاودانی
یا امام زمان (عج)
معلومات عمومی(پرسش و پاسخ )
شور دل
تمنای دل

عضویت در خبرنامه
 
لوگوی وبلاگ
متفرقه - نسل جوان

آمار بازدید
بازدید کل :557008
بازدید امروز : 0
بازدید دیروز17
 RSS 



در کل اینترنت
 در این سایت

به گزارش روزنامه های معتبر انگلیسی تلگراف و دیلی میل مایکل جکسون در ماه نوامبر سال 2008 به دین اسلام مشرف شده است و مراسم تشرف او به دین اسلام توسط یکی ازامامان جمعه شیعه انجام شده است.
به گزارش خبرنگار تابناک"، اکنون خانواده جکسون و برادر بزرگ او جرمین جکسون که خبر مرگ مایکل را به رسانه ها اعلام کردمدعی شده اند که مایکل جکسون بیست سال پیش - درسال 1989- رسما به دین اسلام مشرف شده بود. 
 در همین باره سایت اطلاع رسانی  ایکس 17 آنلاین نوشت : "جرمین برادر مایکل مشغول آموزش اعضاى خانواده است که مراسم تشییع و کفن و دفن را طبق شریعت اسلام بیاموزند."
بر اساس این گزارش مایکل جکسون بین سال 2005 تا 2006  در کشور بحرین بسر می برده است کشوری که 80 درصد جمعیت آنرا مسلمانان شیعه تشکیل می دهند . در نوامبر سال 2008 روزنامه های نیویورک پست و تلگراف اعلام کردند که در یک مراسم مذهبی در لس آنجلس امریکا او توسط یکی از امامان جمعه به دین مبین اسلام مشرف شده است.
البته در آن زمان علیرغم اعلام حضور آقای یوسف اسلام (کت استیونس) خواننده مسلمان موسیقی پاپ در این مراسم وی اعلام کرد که در مراسم مشرف شدن مایکل جکسون به دین اسلام حضور نداشته است.
اکنون  ضمن پافشاری خانواده جکسون و تقاضای کالبد شکافی مستقل جسد او در جهت روشن شدن زوایای تاریک مرگ ناگهانی جکسون ، آنها خواهان خاکسپاری اودر یک مراسم "تشیع جنازه" براساس قوانین شریعت اسلامی هستند.
در این رابطه منابع خبری بین المللی اعلام کرده اند که زمان مراسم تشیع مایکل جکسون روز سه شنبه آینده - هفت ژوییه- ساعت 10 صبح و محل آن، مرکز "استابلز" در لس آنجلس خواهد بود, این سالن بزرگ براى حدود 20,000 نفر جا دارد و معمولاً جهت کنسرتهاى بزرگ و مسابقات ورزشى مهم استفاده مى شود.
هرچند در آخرین وصیت نامه جکسون که در سال 2002 نگاشته شده بود و برملا شده است هیچگونه اشاره ای به مراسم خاکسپاری او در این وصیت نامه نشده اما وصیت نامه دیگر او که گفته می شود در اواخر سال 2008 نگاشته شده است و هنوز انتشارنیافته نحوه مراسم خاکسپاری او را مشخص کرده است.
جرمین برادر بزرگ مایکل جکسون می گوید که او نام خود را در ماه نوامبر سال 2008 که طی مراسمی به اسلام گروید بود "MIKHAAIL" گذاشته است و می خواسته است نشان دهد که چگونه می تواند یک فرد مفیدتر برای جامعه باشد.
این گزارش می افزاید که مایکل جکسون با ذکر "SHAHADA" -شهادتین- توسط یک امام جماعت شیعه به اسلام گرویده است.
جرمین همچنین می افزاید وقتیکه او از سفر مکه بر می گشته است مایکل از او خواسته که کتابهای اسلامی برای او بیاورد و او هم به مایکل گفته که اسلام دینی زیبا و صلح آمیز است جرمین در ادامه می گوید که مایکل کتابها را مطالعه کرده و گفته که دین اسلام به او دیدگاه جدیدی در مورد صلح داده است.
بسیاری ازترانه های مایکل جکسون در مذمت اقدامات خصمانه دولتهای آمریکا و جنگ طللبی و زیاده خواهی آنان بوده است و براحتی این لحن را می توان دربسیاری از ترانه های او یافت.
شرکت اى ایى جى که عهده دار توزیع سى دى هاى ترانه هاى مایکل بود نیز، مراسم آواز خوانى براى او برگزار خواهد کرد. درگذشت مایکل جکسون ملقب به سلطان پاپ جهان همچنان در پرده ابهام است. وى در شب پیش از مرگ خویش مشغول تمرین براى اجراهایى بود که قرار بود پس از مدتها فاصله گیرى از اجراى کنسرت، درلندن اجراء شود. 
منبع :تابناک


نویسنده » سخن آشنا » ساعت 6:21 عصر روز جمعه 88 تیر 12

در حالیکه کشور اندونزی از فساد مالی حاکم بر این کشور زیاد رنج می‌برد اما در اقدامی جالب برای حل این معضل از صندوق‌های دریافت پول البته بدون متصدی کمک گرفته‌است!
به گزارش سرویس بین‌الملل «فردا» و به نقل از روزنامه "نیویورک تایمز" اخیرا در کشور اندونزی کافه‌هایی که صندوق‌های اخذ پول آنها هیچ متصدی نداشته و مشتری‌ها با توجه به قیمت درج شده بر روی کالاها پول آنها را در جعبه‌ای می‌گذارند بوجود آمده است.
یک دانش‌آموز اندونزیایی در مصاحبه با این روزنامه گفت: این کار، صداقت را نهادینه می‌کند. به ویژه اینکه در کلاس‌ها تقلب زیاد است و با این روش ما حداقل یاد می‌گیریم در معاملات صادق باشیم. من فکر می‌کنم این برای جامعه نیز بسیار مهم است زیرا فساد مالی در کشور ما یک مشکل بزرگ است.
در جزیره برونئی هم فروشگاه‌هایی با این شیوه مدیریت آغاز به کار کرده‌اند. تا سال 2010 مقامات قضایی قصد دارند 1000 باب از این فروشگاه‌ها را آغاز به کار کنند.
محول کردن هزینه پرداخت کالا به خود مردم بدون نظارت، به آنها کمک می‌کند تا با خودشان صادق باشند و در صورت عدم پرداخت احساس گناه می‌کنند.
یکی از مقامات قضایی اندونزی در گفتگو با نیویورک تایمز عنوان کرد: ما می‌دانیم عوامل زیادی در پس فسادهای مالی است از قبیل محیط و نیازهای اقتصادی و صداقت تنها یکی از عوامل آن است. اما ما به عنوان مراجع قانونی ما باید موارد را بسنجیم. این فروشگاه‌ها به منظور مقابله ما علیه فساد مالی‌است.
این فروشگاه‌ها تنها بخشی از برنامه بزرگ دولت است که در اواخر سال 2007 با تاکید بر براندازی فساد مالی اندونزی راه‌اندازی شد.
گفتنی است از زمانی که مسئولین این طرح را آغاز کرده‌اند 7456 باب از این فروشگاه‌ها در 23 ایالت گشایش یافته‌اند و انتظار می‌رود 10000 باب دیگر در 33 ایالت اندونزی تا پایان سال آغاز به کار کنند.
البته این طرح ابتدا از فروشگاه‌های مدارس و دبیرستان‌ها آغاز شده تا این امر ابتدا در کودکان و نوجوانان نهادینه شود چنانچه یک معلم زبان انگلیسی گفت: این صندوق‌ها بدون ناظر هستند و مبالغ زیادی پول نقد همواره در آنها قرار دارد ولی دانش‌آموزان برای برداشتن پول وسوسه نمی‌شوند. هیچ دانش‌آموزی در پرداخت این پول تقلب نمی‌کند و دریافتی صندوق در پایان هر ماه این موضوع را نشان می‌دهد.
منبع



نویسنده » سخن آشنا » ساعت 7:24 عصر روز دوشنبه 88 تیر 1

1

سلام
قبل از  اینکه که این مطلب رو خدمتتون ارائه کنم  این نکته  رو لازمه که خدمتتون بگم که حقیقتا دین اسلام با تفریح  و شادی مخالف نیست ، و حتی در روایاتی آمده است که بخشی از اوقات خود را با تفریحات سالم پر کنید .خلاصه این قضیه پیش نیاد که بگید آخوندها با گردش هم مخالفند، خیر ،برادر و خواهرم  دین اسلام با خرافه گرایی مخالف است و بس
خلاصه مطلب اینه  که اگر می خواهید بروید  گردش و تفریح بروید اما با نیت نحس بودن این حرفها درست  نیست  
اصل مطلب صحبتهایی  هستش که از ایت الله العظمی مکارم شیرازی خدمتتون عرض میکنم  حضرت  استاد می فرمایند : مراسم خرافی سیزده به در را من بررسی کردم سرچشمه اش از نظر تاریخ بر می گردد به اصحاب الرس که در قرآن به آن اشاره شده است .
در حالات اصحاب الرس در تقاسیر اشاره شده و در یکی از شروح نهج البلاغه هم داستان مفصل آن را دیدم .
دوازده شهر یا آبادی بود که هر شهر و هر آبادی به نام یکی از ماه های سال خورشیدی بود . یکی اسمش فروردین بود ، یکی اردیبهشت ، یکی خرداد به ترتیب ؛ مذهبشان هم بت پرستی بود .
درختان صنوبر را پرستش می کردند . صنوبر منبع در آمد خوبی برای آنها بود . روز اول که می شد همه از تمام دوازده شهر یا روستا جمع می شدند توی شهر فروردین و مراسم جشنی داشتند . فردا می رفتند توی شهر اردیبهشت و مراسمی داشتند .
روز سوم می رفتند توی شهر یا آبادی که خرداد نام داشت تا به آبادی اسفند که می رسید دوازده شهر تمام می شد روز سیزده دسته جمعی از آبادی ها می رفتند به بیابان ها و مراسم سیزده و جشن و پایکوبی و آلودگی به انواع مفاسد را در آنجا برگزار می کردند .
بنابراین سیزده بدر یک سنتی بوده که از بت پرستان باقی مانده ، همانطوری که سنت مراسم شب چهارشنبه سوری هم که احترامی برای آتش قایل می شدند سنتی از آتش پرستان است .

حضرت آیت الله مکارم شیرازی

التماس دعا



نویسنده » سخن آشنا » ساعت 5:37 عصر روز چهارشنبه 88 فروردین 19

سلام مدتی پیش این فایل رو دیده بودم  از آقای دانشمند فکر کردم  حالا که عید هم هست فایل رو آپلود کنم و لینکشو خدمتتون تقدیم کنم

ازاین لینک  می تونید دانلود کنید

با موبایل و همچنین  نرم افزار GOM Player در رایانه قابل  مشاهده است

التماس دعا



نویسنده » سخن آشنا » ساعت 5:33 عصر روز چهارشنبه 88 فروردین 19

با سلام
دوست گرامی اقای مهدی بو ترابی  دروبلاگ خود  در جواب کامنت قبلی بنده با موضوع کوروش مُرد مطلبی را نوشته اند که لازم است  توضیحاتی رو خدمتشون عرض کنم
اقای بوترابی پس ازمطالعه  کامنت شما این نکته به ذهنم رسید که شما  فقط  عنوان رو مطالعه فرموده اید و  اقدام به نوشتن پاسخ نموده اید در حالی که اگر متن را دقیق مطالعه می کردید متوجه میشدید که منظور بنده از این عنوان اعتراض به  آن دسته افرادی است که شعار کوروش و حقوق بشر و ... میدهند اما الان سکوت اختیار نموده و در سایتها یا وبلاگ هایشان هیچ گونه اعتراضی به این نسل کشی ها در غزه نمی کنند  هیچ بلکه آب به آسیاب صهیونیسم هم می ریزند  دوست عزیز نوشته اید :‌ " یادداشتی در وبلاگستان دیدم که برای تخریب کوروش، از غزه و ظلم اسرائیل بر فلسطینی ها استفاده کرده است و چه استفاده ی خطایی
" در کجای نوشته بنده تخریب کوروش صورت گرفته است اگه متن رو مطالعه کرده باشید  نوشته ام که :‌ الان داعیه داران دروغینت که به صهیونیست های ائین تو  معروفند " و معنی داعیه دار دروغین هم که نیاز به توضیح ندارد و از قضا به معنی بری  نمودن کوروش که احتمالا  همانگونه که شما هم اشاره نموده اید ذوالقرنین باشد  از اینگونه افراد است
مطلب اقای بوترابی با عنوان :‏کورش ( کوروش ) شاه شاهان شاهنشاه ایران
التماس دعا



نویسنده » سخن آشنا » ساعت 3:23 عصر روز پنج شنبه 87 دی 26

سلام
سالهاست که  در  سایتها و وبلاگ های  مختلف می بینیم که عده ای سنگ کوروش رو به سینه می زنند و  داعیه دار دفاع از حقوق انسانی هستند و .... اما الان در این همه جنایاتی که در غزه صورت می گیرد و کودکان و زنان به خاک  و خون کشیده میشوند  هیچ صدای اعتراضی از این داعیه داران  حقوق  انسانی مشاهده  نمیشود  عده ای معلوم نیست کجا خزیده اند و عده ای نیز مدافع متجاوز صهیونیست شده اند
کوروش کجایی که به سینه زنندگان اطلاعیه حقوق بشرت الان دارند از  قاتلین کودکان و زنان حمایت می کنند  مگر تو در کشور گشائی هایت آیین ها را محترم نمی شمردی که الان داعیه داران دروغینت که به صهیونیست های ائین تو  معروفند  از صهیونیسم  یهود دفاع می کنند  و....

 به طور خلاصه باید بگویم  دیگر از این به بعد شعار  دفاع از کوروش و....  به علت سازگار نبودن ادعا با عمل منادیان آن مُرد و برای ما رنگی ندارد

التماس دعا



نویسنده » سخن آشنا » ساعت 9:14 صبح روز پنج شنبه 87 دی 26

سلام

ما کروب نمیدیم

 

چون فکر میکنیم کروب دادن بی ارزش نمودن کاری است که شما باقبول در خواست ما انجام میدهید

 

دوستان شما طرح راهپیمایی بزرگ  راهپیمایی بزرگ کلوبی دراعتراض به جنایات غزه را  را  راه اندازی نموده اند مطمئنا شرکت گسترده شما در این راهپیمایی نشان دهنده اعتراض شما به کشته شدن کودکان و زنان بی گناه به دست ارتش تا بن دندان مسلح اسرائیل خواهد بود

 

حضرت پیامبر (ص) فرمودند : هرکس صدای کسی را بشنود که می گوید ای مسلمانان کمک اما به ندای او جواب ندهد مسلمان نیست

پس بیاییم هر چه قدر در توان داریم  حداقل اعتراض کنیم

 

شیوه راهپیمایی

 

راهپیمایی از کلوب نماز شروع شده و  افرادشرکت کننده در مسیر راهپیمایی در کلوب های مختلف که لینک شان  ارائه شده است  شعار مرگ بر اسرائیل را سر خواهند داد و درمرحله اخر درکلوب نسل جوان قطعنامه صادر شده و  شرکت کنندگان با شعار الله اکبر و مرگ بر اسرائیل قطعنامه را تائید خواهند نمود

لینک محل شروع راهپیمایی کلوب نماز

 

مسیر راهپیمایی ایستگاه  کلوب اسلام

 

مسیر راهپیمایی ایستگاه  کلوب قران سفره آسمانی

 

مسیر راهپیمایی ایستگاه کلوب مرکز ملی پاسخ گویی

 

مبداء کلوب و محل قرائت قطعنامه راهپیمایی کلوب نسل جوان

 

ضمنا دوستان عزیز  در نظر سنجی وبلاگ نسل جوان هم  شرکت کنید

 



نویسنده » سخن آشنا » ساعت 11:17 عصر روز دوشنبه 87 دی 23

با سلام

در روزنامه کیهان یک اطلاعیه ترحیم منتشر شده که خیلی جالبه خودتون بخونید 
آمدم آمدم به سوی تو باز
اینک که جان به جان آفرین تسلیم نموده و در جوار رحمت او غنوده ام بدینوسیله از تمامی آنان که به هر اسم و رسم و عنوان با بنده مرتبط بوده اند حلالیت طلبیده و ازمراحمشان تشکر می نمایم و از تقصیرات خود پوزش می طلبم و التماس دعای خیر دارم
مجلس ترحیم از ساعت 10 تا 30 /11 صبح روز سه شنبه مورخ 19 آذر 87 (عیدقربان) در مسجد ارک برگزار می گردد و توجه عزیزان را به موارد زیر جلب می نماید:
الف) انعقاد مجلس ختم تنها برای حفظ شعائر است و انتخاب مسجد ارک برای سهولت در امر رفت و آمد. پس خود را مقید به حضور در مجلس نسازید زیرا فاتحه را هرجا بخوانند اگر شایستگی داشته باشم از مزایای آن برخوردار می گردم  
ب) از هرگونه کارهای نمایشی از قبیل تهیه گل و تابلوهای مخصوص و پارچه نویسی و امثال آن خودداری و هزینه آن را صرف تهیه کتب مفید جهت کتابخانه مساجد و مدارس فرمایید که خیر بیشتری در بردارد
ج) از درج آگاهی تسلیت درجراید و مخابره تلگراف و فاکس و امثال آن پرهیز و مخارج آن را صرف ایتام فرمایید
آخرین کلام اینکه 
 قائل آن همه گفتار امروز 
سائل فاتحه و یاسین است

بنده گنهکار - کاظم حاجی ترخانی
لازم به ذکراست نگارنده این سطور که تازه مرحوم شده خود از متمولان و پولداران بازار تهران بوده

به نقل از وبلاگ از قران بپرس



نویسنده » سخن آشنا » ساعت 10:35 صبح روز دوشنبه 87 آذر 18

‍تولد من                                                                                                  15-مهرماه-1387
با سلام
با تشکر از همه دوستانی که  به مناسبت  روز تولد بنده از طریق چت یا بصورت پیام خصوصی ، یادداشت ، نقاشی تبریک گفتند
روزی بزرگی بر سر معبری به کودکی رسید که به شدت گریه میکرد از او علت را جویا شدکودک گفت استادم تکلیفی داده که انجام نداده ام اگر بروم تنبیه میشوم ایشان ناراحت تر از کودک به راه افتادند که خدایا این کودک تکلیف یک شب خود را انجام داده وناراحت است من چه کنم که یک عمرتکلیف بندگی ام را به جای نیاورده ام وبا چه رویی دردر گاهت حاضر شوم . دوستان  عزیز بنده هم یک سال دیگر از عمرم گذشت دراین فکرم که چگونه دردرگاه خدا حاضر شده و این یکسال قصور را چگونه پاسخ گویم
با تشکر مجدد



نویسنده » سخن آشنا » ساعت 9:31 عصر روز یکشنبه 87 مهر 28

تندیس مظلومیت

 با سلام

یا علی! کرانه گیتی سرخ رنگ از خون توست، آنگه که شمشیر (اشقاالاشقیا) فرق عدالت تو را شکافت و رخ خدا گونه‏ات را به زهر جفا بیالود.

یا علی! هنوز هم یتیمان کوفه کاسه‏ای شیر در دست دارند تا زهر جفا را از خون مولا برون کنند

یا علی! تو تندیس «مظلومیتی‏» در «لاله‏زار شهادت»

 دوستان عزیز شب‌های قدر، عالی‌ترین لحظات برای پیوند بنده و خالق و بهترین فرصت برای اندیشه در جهت بازگشت به خویشتن در اوج غرق گشتگی در دنیای مادی است آنان که مأمن و پناهگاه امنی برای توسل می‌جویند، آماده شده‌اند تا در شب های دل کندن از هر آنچه انسان را به پستی و فراق از اصل کشانده، رهایی یابند و همچون آیینه‌ای، مهیا و آماده تجلی نور حق و خداشناسی شوند. در این شبهای  قبولی دعاها از همه  التماس دعا دارم

یا حق



نویسنده » سخن آشنا » ساعت 9:27 عصر روز یکشنبه 87 مهر 28

   1   2      >