سفارش تبلیغ
صبا ویژن
 






درباره نویسنده
سوالات  رسیده - نسل جوان
سخن آشنا
وبلاگی شاد و در عین حال علمی جهت پاسخگویی به سوالات با روشی کاملا جدید
تماس با مدیر نسل جوان


آرشیو وبلاگ
حضرت ختمی مرتبت (ص)
اهل بیت ( علیهم السلام)
مهدویت
احادیث آموزنده
حکایتهای زیبا
نکات مذهبی
سوالات رسیده
انچه باید جوانان بدانند
نوشته های منتخب پارسی بلاگ
میزگردهای منتخب پارسی بلاگ
میزگرد ها
متفرقه
سوالات ازدواج
مقالات
مباحث و سوالات در مورد زنان
حقوق کودک
لطیفه ها
لینک ها
حرف دل
مباحث قرانی
نسل جوان در سایتها و وبلاگهای دیگر
محرم
نماز
آیت الله العظمی بهجت(ره)


لینکهای روزانه
گاهنامه نماز [289]
[آرشیو(1)]


لینک دوستان
جمله های طلایی و مطالب گوناگون
جلوه های عاشورایی
تکنولوژی کامپیوتر

مسافر عاشق
آرامش جاویدان در پرتو آموزه های اسلام
دوزخیان زمین
عاشق دلباخته
امیدزهرا
esperance
شیلو عج الله
گاهنامه نماز
حزب اللهی مدرنیته
14 معصوم
موتور سنگین ... HONDA - SUZUKI ... موتور سنگین
آتش عشق
تا ریشه هست، جوانه باید زد...
خلوت تنهایی
و خدایی که در این نزدیکی است
محمدرضا جاودانی
یا امام زمان (عج)
معلومات عمومی(پرسش و پاسخ )
شور دل
تمنای دل

عضویت در خبرنامه
 
لوگوی وبلاگ
سوالات  رسیده - نسل جوان

آمار بازدید
بازدید کل :557158
بازدید امروز : 13
بازدید دیروز52
 RSS 



در کل اینترنت
 در این سایت

به نام خدا
با عرض سلام
دوستی  سوال کرده انداگه کسی نماز نخونه نجسه ؟؟
پاسخ : مسلمانی که نماز نمی خواند  دو حالت دارد
1)  منکر وجوب نماز  است  در این  صورت چون یکی از ضروریات دین اسلام را با وجود اینکه می‌داند ضروری دین است، قبول ندارند.
شخص کافر است و نجس است .
2) کاهلی می کند اما واجب بودن ان را قبول دارد  در این صورت  اگر اعتقاد به اصل نماز و وجوب آن دارد لکن نماز نخواندن و از روی بی‌میلی و بی‌اعتنایی و تنبلی باشد این نشانة ضعف ایمان آن شخص است و همانطور که در قرآن و احادیث امامان
معصوم ( علیهم السّلام )آمده چنین شخصی در روز قیامت مورد عذاب خداوند قرار می‌گیرد، چون امر خداوند را اطاعت نکرده و گناه و معصیت نموده است اما نجس نیست
یا حق



نویسنده » سخن آشنا » ساعت 11:23 صبح روز دوشنبه 86 دی 10

به نام خدا
با عرض سلام
سوال :
منظور از معاد چیست ؟؟
پاسخ : معاد در لغت به معنای بازگشت است بازگشت دوباره روح به بدن و به عبارتی بازگشت خلق بعد از حیات به ممات در دنیا و بعد از مردن به حیات در روز قیامت انسانها از بدو آغاز زندگی همواره به این مسأله توجه داشته اند که از این دنیا می روند نتیجه و عواقب کارهای نیک و بد خود را چگونه خواهند دید و اعتقاد به روز رستاخیز عقیده تمام ادیان آسمانی می باشد تا جایی که یکی از اصول مشترک ادیان باور به معاد شمرده شده است  اساس این نگرش اعتقاد به خالق بودن خدا و مخلوق بودن جهان است، که هستی را او آفریده و سعادت و کمال بشری را با فرستادن دین نشان داده و ضمانت اجرایی آن را باور به روز جزاء که خوبان از بدان جدا شوند و انسانهای نیک از نعمت های بیکران الهی بهره ببرند و زشت عاملان در عذاب الهی باشند و معنای باور به آخرت و برانگیخته شدن موجودات چیزی جز این نمی باشد.
یا حق



نویسنده » سخن آشنا » ساعت 1:21 عصر روز پنج شنبه 86 دی 6

به نام خدا

با عرض سلام
سوال خانم کریمی : چرا عطر زدن بانوان در انظار عمومی  اشکال دارد
؟؟
پاسخ :  عطر زدن به خودی خود حرام نیست بلکه  علت حرمت  عطر زدن بانوان در انظار عمومی  جلب توجهی است که صورت می گیرد و برخی آیات و روایات در این باره وجود دارد  که دانشمندان اسلامی و مراجع محترم تقلید بر اساس آن‌ها حکم به حرمت داده‌اند 
شاید بتوان از ذیل آیه 31 نور دلیل  حرمت و منع را فهمید  در این ایه  آمده است که نیابد زنان به هنگام راه رفتن پاهای خود را چنان به زمین بکوبند تا صدای خلخال‌هایشان به گوش رسد این امر نشان می‌دهد که اسلام به اندازه‌ای در مسایل عفت عمومی سخت گیر و موشکاف است که حتی اجازه چنین کاری را نیز نمی‌دهد.
از این نکته می‌توان نتیجه گرفت که اسلام به خاطر محفوظ و سالم ماندن جامعه از هر گونه عاملی که باعث جلب توجه نامحرم و تحریک شهوت جوانان باشد  جلوگیری می‌کند
یا حق



نویسنده » سخن آشنا » ساعت 12:55 عصر روز پنج شنبه 86 دی 6

به نام خدا

با عرض سلام  دوستی سوالی مطرح نموده بودند که عین سوال و پاسخ رو خدمت شما دوستان هم تقدیم می کنم

سوال :  وقتی انسان  وجود خدا را باور میکند و به او ایمان می اورد ولی در حوزه ی اعمال دینی هنوز مشکل دارد ( مثلا نماز خواندن) ایا دین داری وی اشکال دارد ؟( البته برای رسیدن به حقیقت در  حوزه ی اعمال دینی کنکاش معرفتی خودش را هم می کند)

پاسخ : هر گاه انسان به چیزی اعتقاد جازم و قطعی پیدا کند یعنی قبول کند و آن را بپذیرد آن وقت به آن چیز ایمان پیدا کرده است . بنابراین  اگر چیزی را پذیرفته باشد  اما جزءباورهای قلبی او نشده و یا التزام عملی پیدا نکرده باشد به گونه ای که عاشقانه بدان عمل کند  بلکه هنوز همراه با شک و گمان باشد  به آن چیز ایمان ندارد  چون در ایمان  اطمینان نفس (دل ) نهفته است . در ایمان خوف ودلهره و شک نیست  دل در حالت اطمینان به سر می برد در حقیقت ایمان سه جزء دارد: اعتقاد قلبی و اقراربه زبان و عمل کردن بر طبق معتقدات (تفسیر نمونه ج 18 ص 229) البته ایمان مراتبی دارد  همهء مراتب با هم مساوی نیستند  یکی از بالاترین مراتب ایمان تسلیم در ظاهر وباطن است   تسلیم در برابر حق و راضی بودن به رضای خدا
حال آیا حقیقت ایمان همان اعتقاد جازم همراه با تصدیق قلبی است یا غیر از این عمل به أرکان نیز در حقیقت ایمان دخیل است؟ شکی نیست که بدون تسلیم در برابر پروردگار و عمل کردن به دستورات الهی ایمان محقق نمی شود. بنابراین عمل به أرکان  شرط تحقق ایمان است نه جزء ماهیت ایمان
 یا حق



نویسنده » سخن آشنا » ساعت 5:24 عصر روز یکشنبه 86 آذر 11

به نام خدا
با عرض سلام 
چرا  ختمی مرتبت ؟

یک مرد از  قریش به  رسول خداصلی الله علیه و اله  عرض کرد با کدام عمل  از همه پیغمبران با این که پس از همه مبعوث شدی و پایان آنهائی پیش افتادی ؟ فرمود: من نخستین کس بودم که به پروردگارم گرویدم و نخستین کس بودم که پاسخ دادم به خدا، چون پیمان از پیمبران گرفت و آنان را بر خویش گواه ساخت که: آیا نیستم من پروردگار شما؟ گفتند: چرا، من اوّل پیغمبر بودم که گفتم: چرا و از همه در اقرار پیش افتادم.
یا حق



نویسنده » سخن آشنا » ساعت 5:4 عصر روز پنج شنبه 86 مهر 12

<      1   2   3   4   5