سفارش تبلیغ
صبا ویژن
 






درباره نویسنده
آرزوی ازدواج - نسل جوان
سخن آشنا
وبلاگی شاد و در عین حال علمی جهت پاسخگویی به سوالات با روشی کاملا جدید
تماس با مدیر نسل جوان


آرشیو وبلاگ
حضرت ختمی مرتبت (ص)
اهل بیت ( علیهم السلام)
مهدویت
احادیث آموزنده
حکایتهای زیبا
نکات مذهبی
سوالات رسیده
انچه باید جوانان بدانند
نوشته های منتخب پارسی بلاگ
میزگردهای منتخب پارسی بلاگ
میزگرد ها
متفرقه
سوالات ازدواج
مقالات
مباحث و سوالات در مورد زنان
حقوق کودک
لطیفه ها
لینک ها
حرف دل
مباحث قرانی
نسل جوان در سایتها و وبلاگهای دیگر
محرم
نماز
آیت الله العظمی بهجت(ره)


لینکهای روزانه
گاهنامه نماز [289]
[آرشیو(1)]


لینک دوستان
جمله های طلایی و مطالب گوناگون
جلوه های عاشورایی
تکنولوژی کامپیوتر

مسافر عاشق
آرامش جاویدان در پرتو آموزه های اسلام
دوزخیان زمین
عاشق دلباخته
امیدزهرا
esperance
شیلو عج الله
گاهنامه نماز
حزب اللهی مدرنیته
14 معصوم
موتور سنگین ... HONDA - SUZUKI ... موتور سنگین
آتش عشق
تا ریشه هست، جوانه باید زد...
خلوت تنهایی
و خدایی که در این نزدیکی است
محمدرضا جاودانی
یا امام زمان (عج)
معلومات عمومی(پرسش و پاسخ )
شور دل
تمنای دل

عضویت در خبرنامه
 
لوگوی وبلاگ
آرزوی ازدواج - نسل جوان

آمار بازدید
بازدید کل :557284
بازدید امروز : 73
بازدید دیروز66
 RSS 



در کل اینترنت
 در این سایت

به نام خدا
با عرض سلام
پرسشگر : خوب هستین؟ خوش به سعادت شما. راستش اول که توی این سایت اومدم فکر می کردم محیطی باشه که سودی نداشته باشه. اما از وفتی به لطف خدا پیام‌های گروهی شما رو دریافت می‌کنم، هر روز چیزهایی یاد میگیرم که به خدا نزدیکتر میشم. از خدا و بعد هم از شما سپاسگزارم.
دلیل اینکه پیام می دم اینه. من یه دختر 23 ساله هستم . درسم تموم شده کار می کنم و به لطف خدا شرایط خوبی دارم. تو دلم پر از عشق خدا و اهل بیت هست. اما سر در گمم . 3 تا خواهر دارم.پدر و مادرم همه زندگی به ما ها رسیدن.خواهر دیگم 21 سالشه. ما مدتی خارج بودیم  و اون خواهرم برای ادامه درسش موند. الان یک سراومده ایران و حال و هوای اونجا رو گرفته. مادر و پدرم غصه می‌خورن . امروز دیگه خیلی دلم گرفته . نمی دونم خدا از چه کاریم ناراحته که دعام رو گوش نمیده. اما دعای مادرم .گریه هاشم نمی شنوه؟
اروزی مادر پدرم اینه که ما زندگی تشکیل بدیم و ازدواج کنیم. اما شرایطش جور نمیشه. هرچی از خدا میخوام کسایی رو که صلاح می دونه سر راهمون بگذاره و دل خانواده ام رو شاد کنه. نمی کنه. مادرم سیده . همش دعا و نماز و قران می خونه. از غصه ما مریض شده.
تو رو به ابروی حسین . برای ما دعا کنین. تو رو به خدا یه راهی نشونم بدین. یه طوری دعا کنین.
تو رو خدااااااااااااااااااااااااااا
پاسخ : خانم .... ابتدا لازمه از لطف  و اعتماد  شما کمال تشکر رو بنمایم 
خواهرم این  موضوع را باید به شما متذکر شوم که تقدیر هر کس را خداوند به گونه ای آفریده است و زمان ازدواج شما و یا خواهرهایتان به دست شما نیست بلکه باید صبر کنید و ببینید که خداوند متعال چه صلاح و خیری در پیش دارد. پس باید به قضا و تقدیر اعتقاد داشته باشید و به خدا توکل کنید که انشاءا... هر زمان که خود خداوند صلاح دانست و خیر شما در آن بود ازدواج کنید و از خداوند همسری با ایمان و با اخلاق خوب بخواهید. پس نباید شما خودتان را ناراحت کنید و از لطف خداوند ناامید نشوید زیرا خداوند در قرآن می فرماید آنان که امکان ازدواج برایشان فراهم نیست، راه عفت در پیش گیرند تا خداوند از فضل خود آنان را بی نیاز کند  شما می توانید با توضیح این موارد به مادرتان او را نیز متقاعد نمایید که صبر همراه دعا رو در پیش بگیرند هنوز از شماکه سنی نگذشته است و باید عفاف و متانت خود را حفظ کنید زیرا مواردی است که می توان با رعایت آنها آقایان را به خود جلب کنید زیرا مردها چه بد و چه خوب خانم باوقار و باایمان را می پسندند و باید شما این موضوع را در نظر بگیرید. و همچنین در مجالس زنانه شرکت کنید و از خود رفتار خوبی نشان دهید و مرتب و با ادب باشید و صبر را پیشه کنید تا انشاءا... قسمت خوبی نصیبتان شود
هر وقت بی کار بودید خودتان را به کارهای هنری و یا ورزشی مشغول کنید تا دیگر به این مسأله فکر نکنید و خودتان را هم اذیت نکنید. در کلاس های ورزشی شرکت کنید تا روحیه تان شاداب باشد و اگر به کلاسهای هنری هم علاقه دارید سرخودتان را گرم کنید تا دیگر فرصتی برای فکرکردن به این مسائل را نداشته باشید.در مورد خواهرتان هم شما به عنوان خواهر بزرگتر بیشترین تاثیر را می توانید در او داشته باشید به روشهای غیر مستقیم و اگر شرایطش وجود داشت مستقیم  و با محبت سعی کنید عواقب راهی که در پیش گرفته را برای او روشن نمایید سپس دعا کنید که انشاء الله خودش به عواقب روشی که در پیش گرفته پی برده و مسیر خود را عوض نماید   در پایان از خداوند می خواهم که انشاءا... هر چه زودتر شما و خوهرتان  ازدواج کنید و همسری با ایمان و با اخلاق خوب نصیبتان شود.
حرم حضرت معصومه هم رفتم حتما دعا گویتان خواهم بود
یا حق



نویسنده » سخن آشنا » ساعت 1:4 عصر روز دوشنبه 86 بهمن 29