سفارش تبلیغ
صبا ویژن
 






درباره نویسنده
انتظار در ادیان - نسل جوان
سخن آشنا
وبلاگی شاد و در عین حال علمی جهت پاسخگویی به سوالات با روشی کاملا جدید
تماس با مدیر نسل جوان


آرشیو وبلاگ
حضرت ختمی مرتبت (ص)
اهل بیت ( علیهم السلام)
مهدویت
احادیث آموزنده
حکایتهای زیبا
نکات مذهبی
سوالات رسیده
انچه باید جوانان بدانند
نوشته های منتخب پارسی بلاگ
میزگردهای منتخب پارسی بلاگ
میزگرد ها
متفرقه
سوالات ازدواج
مقالات
مباحث و سوالات در مورد زنان
حقوق کودک
لطیفه ها
لینک ها
حرف دل
مباحث قرانی
نسل جوان در سایتها و وبلاگهای دیگر
محرم
نماز
آیت الله العظمی بهجت(ره)


لینکهای روزانه
گاهنامه نماز [289]
[آرشیو(1)]


لینک دوستان
جمله های طلایی و مطالب گوناگون
جلوه های عاشورایی
تکنولوژی کامپیوتر

مسافر عاشق
آرامش جاویدان در پرتو آموزه های اسلام
دوزخیان زمین
عاشق دلباخته
امیدزهرا
esperance
شیلو عج الله
گاهنامه نماز
حزب اللهی مدرنیته
14 معصوم
موتور سنگین ... HONDA - SUZUKI ... موتور سنگین
آتش عشق
تا ریشه هست، جوانه باید زد...
خلوت تنهایی
و خدایی که در این نزدیکی است
محمدرضا جاودانی
یا امام زمان (عج)
معلومات عمومی(پرسش و پاسخ )
شور دل
تمنای دل

عضویت در خبرنامه
 
لوگوی وبلاگ
انتظار در ادیان - نسل جوان

آمار بازدید
بازدید کل :557948
بازدید امروز : 31
بازدید دیروز31
 RSS 



در کل اینترنت
 در این سایت

بسم الله الرحمن الرحیم

سلام علیکم دوستان امروز میخوام مطلبی رو که دکتر محمد لگنهاوس که قبلا کاتولیک بوده وبعدا به دین اسلام مشرف شده براتون نقل کنم ایشان در  سخنرانی که در گفتمان مهدویت داشته در مقایسه انتظار بین مسیحیت  و اسلام می گوید:در هر دو ایین اسلام و مسیحیت پیش بینی می کنند که جنگی بین خوب وبد

 قبل از روز قیامت پیش میاید.در مسیحیت بحثی تحت عنوان

The second coming

 یعنی دومین امدن حضرت  مسیح (ع)مطرح است این انتظار یک ارتباط تنگاتنگی با وقوع اخرالزمان دارد البته میتوان تفاوتهایی بین این سلسله حوادث که در اخر الزمان اتفاق می افتد پیدا کرد .این تفاوتها در ان کسی است که ما منتظر او هستیم و او را منجی می دانیم ازنظر مسیحیان حضرت مسیح (ع)اخرین پیامبر نیست .انها معتقدند اخرین پیامبر حضرت یحیی (ع) است و حضرت مسیح (ع) نیز پسر خداست که عهد جدید را میاورد(استغفرالله) دکتر در ادامه صحبت خود فرمودند در اسلام ومسیحیت دو نکته مشترک وجود دارد اولا این که مردگان در روز رستاخیز زنده می شوند و ثانیا ان منجی که دشمن فکرمیکند مرده است و نمی تواند کاری انجام دهد ،برمی گردد وبشریت را نجات  می دهد .در اعتقادات مسیحیت بین این دو،یعنی پیروزی منجی وپیروزی قیامت (حقانیت قیامت)ارتباط وجود دارد وکلید این ارتباط "باز خریدن" است.به این معنا که میگویند اگر انسان گناه کرد ،چون خودش هیچ کاری نمی تواند انجام دهد تا خوب شود (راه بازگشت ندارد )پس خداوند خود باید قربانی کند تا انسان خوب شود و ان قربانی کردن حضرت مسیح(ع) است به عنوان باز خریدن . اما در تشیع چه ارتباطی بین این دو (پیروزی منجی وپیروزی قیامت )وجود دارد؟ دکتر در ادامه مطلب قبلی میفرمایند :در اسلام وتشیع منجی یعنی امام زمان (عج)صلیب نمیشود.بلکه به جای ان غیبت صغرا وغیبت کبری دارد.در اسلام مساله بازخریدن وجود ندارد.پس جه جیزی بر مرگ پیروز میشود و انسان را از کناه وشر دور میکند؟جواب ان ولایت است.امام زمان برای مومنان نجات نمی خرد اما مومنان  با لطف خدا به وسیله باوفا بودن به«ولی» پیروزمی شوند.تفاوت بین دین مسیحیت واسلام در این است که در اسلام اخرین نفر سلسله ائمه علیهم السلام منجی است. مسیحیان در «باز خریدن »به وسیله ایمان به ان شرکت می کنند و شرکت کردن در آیین کلیسا به عنوان ابزار ایمان است شیعیان با تعهد و وفا داری به اسلام که همان ایمان و تعهد به اسلام است در ولایت شرکت میکنند . ما به عنوان شیعه ای از امت مسلمان واقعی آماده ایم سرباز او باشیم و در نوری که از پرتو او به وجود بیاید سیر کنیم . پس در ایین تشیع نجات پیدا میکنیم اما نه از (بازخریدن) بلکه از لطف خدا ‎‏‎ٌ‏، که آن را در ولایت پیدا میکنیم .

          بسم الله الرحمن الرحیم

سلام امرو میخوام درباره انتظار در ایین زرتشتی مطلبی رو براتون عرض کنم.

در ایین زرتشت نیز به ظهور مصلح ومنجی اخر الزمان تاکید شده است بشارتهای مختلفی در این ایین از امدن مردی الهی و درستکار خبر می دهند که با ظهورش صلح و راستی را بر عالم حاکم می کند . در ایین زرتشت سه موعود وجود دارد که انها را (سوشیانت)می نامند و به ترتیب عبارتند از (هوشیدر)پروراننده قانون (هوشیدر ماه )پروراننده نماز ونیاییش (استوت ارت)اخرین منجی که با امدنش جهان نو میشود.

سوشیانسیا سوشیانت به معنای خاص کسی است که در پایان جهان ظهور خواهد کرد و ان که سوشیانت پیروز گر نام خواهد داشت استوت ارت نیز نامیده خواهد شد.(اوستا دفتر سوم فروردین پشت بند 11)در اوستا کلمه ی سوشیانت حداقل هشت بار و استوت ارت حداقل دو بار ذکر شده است .در انجا برای این مصلح موعود صفات گوناگونی ذکر شده است از جمله

1)در ان هنگام که مردان دیگر بار برخیزند و بی مرگی به زندگان روی اورند (سوشیانت)پدیدارشود و جهان را بخواست خویش نو کند(اوستا زامبیاد پشت بند 11 (ج1ص 487)

2)بدان هنگام که( استوت ارت)پیک مزدا اهوره-پسر (ویسپ تورویری)از اب کیا نسیه بر اید ءگرزی پیروزی بخش بر اورد که فریدون دلیر ءهنگام کشتن (دهاک)داشت (اوستا زامیاد پشت بند 93(ج1ص502)

3)یاران استوت ارت پیروزمند بدر ایند انان نیک اندیش نیک گفتار نیک کردار نیک دین اند و هرگز سخن دروغ بر زبان نیاورنده

اؤ موارد یاد شده استفاده  می شود که در اوستا ءعلاوه بر بشارت ظهور مصلح در اخر الزمان ءبه صفاتی همچون پیروزگر بودن موعود ءقیام با شمشیر و دارای یارانی با خصال نیک اشاره دارد.برای اگاهی بیشتر باید به دیگر کتب زرتشتیان که در تفسیر اوستا و تبیین این ایین نوشته شده است رجوع نمایید

  منتظر نظرات شما هستیم



نویسنده » سخن آشنا » ساعت 7:5 عصر روز شنبه 87 مرداد 5