بسم الله الرحمن الرحیم
با عرض سلام در تکمیل بحث قبلی در مورد جهانی سازی امروز مطالبی رو خدمتتون عرض می کنم و ان شاء الله در پستهای بعدی تفاوت های جهانی سازی قرآنی با جهانی سازی غربی رو خدمتتون عرض خواهم نمود
هُوَ الَّذی أَرْسَلَ رَسُولَهُ بِالْهُدى وَ دینِ الْحَقِّ لِیُظْهِرَهُ عَلَى الدِّینِ کُلِّهِ وَ لَوْ کَرِهَ الْمُشْرِکُونَ (آیه 33سوره توبه )او کسى است که رسولش را با هدایت و آیین حق فرستاد، تا آن را بر همه آیینها غالب گرداند، هر چند مشرکان کراهت داشته باشند
این آیه که عینا و با همین الفاظ در سوره" صف" نیز آمده است و با تفاوت مختصرى در سوره" فتح" تکرار شده، خبر از واقعه مهمى مىدهد که اهمیتش موجب این تکرار شده است، خبر از جهانى شدن اسلام و عالمگیر گشتن این آئین مىدهد
در روایت آمده است که حضرت امیرالمومنین علی (علیه السلام) هنگام تلاوت این آیه از یاران خود پرسید : ایا این پیروزی حاصل شده
است ؟ گفتند : آری ، حضرت فرمود: " نه ، سوگند به کسی که جانم به دست اوست ، این پیروزی اشکار نمی شود مگر زمانی که هیچ ابادی روی زمین نماند مگر آنکه صبح و شام بانگ لا اله الا الله از ان بگوش رسد" ( با استفاده از ترجمه مجمع البیان فی تفسیر القرآن، ج24، ص: 402)
از امام باقر (علیه السلام) در تفسیر این آیه چنین نقل شده است:ان ذلک یکون عند خروج المهدى فلا یبقى احدا الا اقر بمحمد (صلی الله علیه و اله )
وعدهاى که در این آیه است به هنگام ظهور مهدى از" آل محمد" صورت مىپذیرد، در آن روز هیچکس در روى زمین نخواهد بود مگر اینکه اقرار به حقانیت محمد ص مىکند
و نیز از پیامبر اسلام ص چنین نقل شده که فرمود:" لا یبقى على ظهر الارض بیت مدر و لا وبر الا ادخله اللَّه کلمة الاسلام
بر صفحه روى زمین هیچ خانهاى باقى نمىماند نه خانههایى که از سنگ و گل ساخته شده و نه خیمههایى که از کرک و مو بافتهاند مگر اینکه خداوند نام اسلام را در آن وارد مىکند ( تفسیر نمونه، ج7، ص: 374 به نقل از مجمع البیان )
یا حق
در این نوشتار از کتاب موعود شناسی و پاسخ به شبهات تالیف علی اصغر رضوانی با تلخیص و اضافات استفاده شده است